O Divadle Tří

 

Autorské Divadlo Tří se zaměřuje zejména na černohumorné absurdní jednoaktovky plné akce i konverzačního humoru!  

tomas_profil_lowlukas_profil_lowlada_profil_low


 
 
 
    

      

  

 

 

     

        Tomáš Novotný                Lukáš Udržal                 Láďa Marek 


Petra Tenorová
Kateřina Sedlákováondra_profil_low












         Petra Tenorová         Kateřina Sedláková           Ondra Novák

  

d3_mafiani_low

 

 

 

 

 

     

 

  

  

            Divadlo Tří             

           

Tomáš Novotný

Ano, Tomáš Novotný je profesionální herec. Alespoň to tvrdí písmenka na jeho vysokoškolském diplomu. Stále nicméně hraje amatérské divadlo, protože souhlasí se starým keltským příslovím: "Lepší je hrát amatérské divadlo jako profesionální herec, než hrát v profesionálním divadle jako amatér." Vidět ho nicméně můžete v několika profesionálních divadlech, kde ještě nepoznali, že hraje jako amatér, což je vlastně chyba oněch profesionálních divadel.

 

Lukáš Udržal

Ten člen Divadla Tří, co se často s kdekým bratří. Ví, kde mu hlava stojí, často proto, že je tam už od večera. Povahy mírumilovné. Zkusil funky s kapelou Funktomass, divadlo "jaksepatří" EXIL, ale nejraději má komorní a oddychovou autorskou tvorbu Divadla Tří. Vzděláním humanista, žije v Pardubicích, žije pro zážitky, ale odpovědně.

 

Láďa Marek

"Pokud je někde nějaká vedlejší role či poslední příchod, sem s ním!" Tak by se dalo charakterizovat v Divadle Tří působení "toho třetího". Ladislav Marek, jedno z dětí divadla Exil, které s ním prožívalo jeho první lásky, první rozchody, pubertální výhody a školní nehody, vždy ke všemu ochotný herec, příležitostný moderátor a neškolený sborový zpěvák se sólovými ambicemi, se dal dna dráhu zcela neuměleckou - nadchl se pro obor pojišťovnictví a už se nepustil. A možná to bylo jen a jen kvůli té zajímavé budově - šel tam jaksi pudově.

Kateřina Sedláková

Její umělecké sklony rodiče rozpoznali už v raném dětství, kdy na záchodě zpívala "Kdo mi utře zadek?" Tak se rozhodili ji na devět let umístit do umělecké školy.
 Poté v pubertě inspirována spolužáky odešla na ekonomickou školu, aby nebyla jak se říká out. Ale umělecká sféra ji lákala i nadále a proto se nyní vyskytuje v Brně na Janáčkově akademii múzických umění a studuje muzikálové herectví. Jinak je to veskrze nenáročná a přátelská bytost. Její vášní je jídlo. Takže presenty v podobě květin rovnou zavrhněte.

Je rodačkou z Pardubic ale vyskytuje se povícero v jiných částech republiky. Životním mottem je Láska, protože s láskou jde všechno.

 
Ondra Novák

Improvizující zvukař věrný metodě "Pokus - omyl". Často neví, který knoflík mačká, ale pokud zmáčkne nesprávný, bravurně zahraje, že to bylo naprosto chtěné. Nebo se objeví na scéně jako Dušan Klein či Roman Šmidberský. Otevřeně přiznává: "Nejsem dobrý herec, ale klukům bylo líto, že mně je líto, že nejsem jedním z nich a tak ze mě udělali zvukaře a osvětlovače. Ani v tom nejsem dobrý, ale kdyby mě vyhodili, tak by jim bylo líto, že mi je líto, že už nejsem jedním z nich."

Petra Tenorová

Kdo ví, kde se ta holka vlastně vzala?  Pochází údajně z Prahy, ale do Pardubic přišla z nějakého polského města... Havířov. Tomáš nám ji našel ve Východočeském divadle v Pardubicích, kde je v angažmá a určitě patří mezi nejtalentovanější líheň českého divadelnictví. Miluje blbosti Divadla Tří a je skvělým doplňkem pro jejich tvoření. "Staráme se o ni jako o princeznu," brání se její kolegové, které častuje spojením slov, které ani rovnači dlažebních kostek neznají...

Historie

 

 

 








Historie Divadla Tří je a vždycky bude neodmyslitelně spjata s pardubickým stánkem amatérské kultury – divadlem Exil. Když před dávnými léty Karel Havlíček Borovský opouštěl naši vlast, těžko asi mohl tušit, že se jeho čin stane podnětem k názvu divadla. A když se do ní vracel, těžko mohl tušit, že se z Exilu odštípne trojice mladých mužů založivších si vlastní divadlo, které s ním nemá společného vůbec nic…

Lukáš Udržal, Tomáš Novotný a Láďa Marek se tedy poprvé setkali a poprvé spolu stanuli na onom linoleu, které znamená svět právě v divadle Exil. (Dnes už je jeviště divadla opatřeno pravými dřevěnými prkny.) Zdaleka to ale ještě nebylo Divadlo Tří a zdaleka na onom PVC nestáli sami. Sešli se totiž poprvé s ostatními odvážnými v kusu nazvaném PÁKISTÁN. Představení mělo úspěch (těžko říct, zda to bylo zapříčiněno kvalitou humoru či vysokou koncentrací příbuzenstva v publiku), a tak na něj navázaly odnože Pákistán o Vánocích, Pákistán – The Best of Movies a Pákistán – Matka příroda.

Na rozdíl od Karla Havlíčka se tedy pro trojici budoucích spoluhráčů stal Exil oblíbeným a hřejivým domovem, kam se ubírali nejen k budování amatérských představení, ale i k budování profesionálních závislostí na alkoholu, ženách a zpěvu. Trojici neřestí si pánové spravedlivě rozdělili. O závislost na zpěvu se postaral Tomáš Novotný, který si prosadil své přijetí na JAMU permanentním jódlováním před přijímací komisí. Po čtrnácti hodinách se porota rozhodla mladého adepta přijmout. Alkohol zůstal v rukách Lukáše Udržala, který by si pro pivo nechal koleno vrtat. Vzhledem k počtu vrtů v jednotlivých končetinách musel ale přeci jen pití trochu omezit. Ženy zůstaly Láďovi Markovi. Jelikož je to ale chlapec skromný, podělil se o svoji neřest se svými kamarády a již několik let je věrný jen jediné lásce – svému červenému Fiatu, na který nedá dopustit.
To jsme ale trochu odbočili od divadla Exil, kde se tato trojice zrodila. Všichni tři se pravidelně setkávali v nejrůznějších hrách nejrůznějších autorů a režisérů. Touha po vlastní tvorbě byla ale větší. Zrodilo se tedy představení UCTIVÁ POKLONA, PANE HRABĚ. Tento kus byl prvním počinem pod oficiální hlavičkou Divadla Tří a původně měl být také posledním. Podobně jako Karlu Havlíčku Borovskému se totiž našim třem hrdinům vyskytl v životě nepříjemný milník. Maturita. Zkouška dospělosti, která měla trojici nerozlučně rozdrobit do nejrůznějších koutů země za vyšším či vysokým vzděláním. Nic ale není tak horké, jak se zdá, a proto se naši chlapci setkali v dohledné době ještě při vánočním představení COCHON – zde si aktéři vzali na paškál žánr,  kterého se obávají i nejuznávanější tvůrci – operu. Klasika s názvem Cochon (z Francouzštiny „Prase“) pod hudebním vedením Mirka Bažanta a taktovkou Michala Bečičky byla díky své vánoční atmosféře přijata publikem velmi vřele, a tak se mladí umělci rozhodli přidat ještě jeden celovečerní kus. PYTLOVINY. Nutno podotknout,  že všechna tři posledně zmiňovaná díla akusticky a světelně ovládal Ondra Novák se svým mistrným citem pro šavle. Tím jsou pochopitelně myšleny pohyblivé páčky na elektronickém pultu. Ondrovi se proto od té doby říká v kruhu nejbližších „Muž za pultem“.

Divadlo Tří se před několika měsíci v Exilu rozloučilo s představením TRILOGIE, které se dalo pokládat za průřez celkovou tvorbou spolku. V tomto kusu jste mohli vidět tři jednoaktovky, či chcete-li jednu tříaktovku. Již zmiňovanou prvotinu Uctivá poklona,  pane hrabě, druhým skečem byl příběh z konce druhé světové války s názvem Pan Smrt a v druhé půlce se na jevišti Exilu představil PODRAZ - příběh nejnovější, jehož námět je vypůjčen z dílny klasika žánru – Woodyho Allena. Touto cestou mistra srdečně zdravíme a děkujeme za bezplatné poskytnutí autorských práv. Děkujeme mu o to víc, že v plánu Divadla Tří je další celovečerní představení inspirované jeho literárními povídkami z let 1975 – 2009. Ale toto téma už nepatří do historie, nýbrž – doufejme – do blízké budoucnosti.

 

 

Citát:

"Buď půjdou ty tapety nebo já!" (Poslední slova Oscara Wildea)